SPORT COURT-siła marki

Od lat trwa na świecie kampania pro-markowa, mająca za zadanie budowanie świadomości klientów i ochronę jakości produktów markowych, które zawsze gwarantują pożądaną jakość.

Podstawowa różnica  między produktem markowym a podróbkami polega na ilości sił i nakładów w procesie produkcji, przestrzeganie procedur, norm ekologicznych i prawnych.

W efekcie, nabywca produktu markowego ma otrzymać konkretną jakość, która uzasadnia wydaną kwotę i daje pełną satysfakcję z zakupu.

Mimo tego nadal na rynek wkraczają firmy, które korzystając z pozycji marki, próbują sprzedać produkty znacznie niższej jakości, po niższej cenie, łudząco podobne do oryginału. Strategia sprzedaży tych firm polega głównie na wywołaniu u odbiorcy wrażenia obcowania ze znaną jakością, uznaną marką, którą mają możliwość kupić po wyjątkowo okazyjnej cenie.

Jakość musi kosztować i jest to oczywiste. W cenie produktu markowego otrzymujemy PEWNOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO, GWARANCJĘ czyli wartości, bez których pojęcie marki nie istnieje.

Przy produkcie podobnym, lub podróbce nie otrzymujemy NIC, poza złudzeniem okazji.

A okazje nie istnieją!

Poniższy przykład ilustruje takie właśnie „okazje”- nawierzchnie oferowane jako markowe, po niższej cenie. Po niedługim czasie, pod wpływem warunków atmosferycznych i obciążeń  spowodowanych użytkowaniem, boisko nie nadaje się do gry.

Kolejny przykład podróbki, tu wyraźnie widać utratę kolorów pod wpływem promieni UV i warunków atmosferycznych. Pytanie czy ucierpiała tylko estetyka?

Jak ustrzec się przed nietrafioną inwestycją? Przede wszystkim należy  pamiętać co to są tzw. „produkty podobne”.

 

Produkty podobne:


•          jedynie wyglądem przypominają markowe produkty

•          wprowadzają konsumenta w błąd (minimalne różnice w wyglądzie, rozmiarze, nie do odróżnienia na pierwszy rzut oka)

•          nie są zawsze podobnej jakości co produkty markowe

•          przekreślają zdobyte zaufanie i uznanie dla produktów markowych

•          prowadzą do dewaluacji oryginalnej marki


Aby ustrzec się produktów podobnych należy zwrócić uwagę na:


•          potwierdzenie  autentyczności

•          potwierdzenie jakości (certyfikaty)

•          referencje (dokumentacja użycia)


Jak sprawdzić autentyczność nawierzchni polipropylenowej SPORT COURT:


1. pytaj o certyfikaty Światowych Federacji Sportowych (FIBA, USA Vollleyball, FUTSAL, ITF, NCAA, IHF, IBF, PZSW, PZT), wyniki badań na zgodność z normą PN lub EN 14877:2006, – to one gwarantują, że dane zawarte w specyfikacji technicznej sa zgodne z prawdą.

2. sprawdzaj atesty (PZH, ITB)

3. przeczytaj dokładnie warunki gwarancji-nie ulegaj  chwytom reklamowym

4. żądaj przedstawienia referencji, szczególnie w przypadku zapewniania ilości lat użytkowania nawierzchni (jeśli oferowana nawierzchnia ma wg producenta służyć 10 lat, powinien on przedstawić dowody na min. 10-letnie funkcjonowanie obiektów z tą nawierzchnią)


Diabeł tkwi w szczegółach


  • porównaj wygląd produktu! Cechy fizyczne modułów są wzorem zastrzeżonym, chronionym prawnie przed podrabianiem. Oszuści próbują  maksymalnie upodobnić swoje podróbki do markowego oryginału, dlatego zawsze należy się przyjrzeć szczegółom: system łaczenia, wzór przeplotu oraz konstrukcja (płaska czy przestrzenna)