Od lat trwa na świecie kampania pro-markowa, mająca za zadanie budowanie świadomości klientów i ochronę jakości produktów markowych, które zawsze gwarantują pożądaną jakość.
Podstawowa różnica między produktem markowym a podróbkami polega na ilości sił i nakładów w procesie produkcji, przestrzeganie procedur, norm ekologicznych i prawnych.
W efekcie, nabywca produktu markowego ma otrzymać konkretną jakość, która uzasadnia wydaną kwotę i daje pełną satysfakcję z zakupu.
Mimo tego nadal na rynek wkraczają firmy, które korzystając z pozycji marki, próbują sprzedać produkty znacznie niższej jakości, po niższej cenie, łudząco podobne do oryginału. Strategia sprzedaży tych firm polega głównie na wywołaniu u odbiorcy wrażenia obcowania ze znaną jakością, uznaną marką, którą mają możliwość kupić po wyjątkowo okazyjnej cenie.
Jakość musi kosztować i jest to oczywiste. W cenie produktu markowego otrzymujemy PEWNOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO, GWARANCJĘ czyli wartości, bez których pojęcie marki nie istnieje.
Przy produkcie podobnym, lub podróbce nie otrzymujemy NIC, poza złudzeniem okazji.
A okazje nie istnieją!
Poniższy przykład ilustruje takie właśnie „okazje”- nawierzchnie oferowane jako markowe, po niższej cenie. Po niedługim czasie, pod wpływem warunków atmosferycznych i obciążeń spowodowanych użytkowaniem, boisko nie nadaje się do gry.
Kolejny przykład podróbki, tu wyraźnie widać utratę kolorów pod wpływem promieni UV i warunków atmosferycznych. Pytanie czy ucierpiała tylko estetyka?Jak ustrzec się przed nietrafioną inwestycją? Przede wszystkim należy pamiętać co to są tzw. „produkty podobne”.
Produkty podobne:
• jedynie wyglądem przypominają markowe produkty
• wprowadzają konsumenta w błąd (minimalne różnice w wyglądzie, rozmiarze, nie do odróżnienia na pierwszy rzut oka)
• nie są zawsze podobnej jakości co produkty markowe
• przekreślają zdobyte zaufanie i uznanie dla produktów markowych
• prowadzą do dewaluacji oryginalnej marki
Aby ustrzec się produktów podobnych należy zwrócić uwagę na:
• potwierdzenie autentyczności
• potwierdzenie jakości (certyfikaty)
• referencje (dokumentacja użycia)
Jak sprawdzić autentyczność nawierzchni polipropylenowej SPORT COURT:
1. pytaj o certyfikaty Światowych Federacji Sportowych (FIBA, USA Vollleyball, FUTSAL, ITF, NCAA, IHF, IBF, PZSW, PZT), wyniki badań na zgodność z normą PN lub EN 14877:2006, – to one gwarantują, że dane zawarte w specyfikacji technicznej sa zgodne z prawdą.
2. sprawdzaj atesty (PZH, ITB)
3. przeczytaj dokładnie warunki gwarancji-nie ulegaj chwytom reklamowym
4. żądaj przedstawienia referencji, szczególnie w przypadku zapewniania ilości lat użytkowania nawierzchni (jeśli oferowana nawierzchnia ma wg producenta służyć 10 lat, powinien on przedstawić dowody na min. 10-letnie funkcjonowanie obiektów z tą nawierzchnią)
Diabeł tkwi w szczegółach
© Copyright 2004-2024 - speedsport.pl (c)
This site is powered by CMS Made Simple version 1.7.1